Hoe narrowcasting helpt meer verkopen te realiseren

Narrowcasting kan als het op de juiste manier wordt toegepast meer verkopen realiseren. Dit is ook vaak de doelstelling van mensen die gebruikmaken van narrowcasting.

Over het algemeen zijn dit namelijk retailers die de mensen in een winkel willen verleiden tot het doen van een aankoop. De digitale schermen in een winkelomgeving waar de narrowcasting content op te zien is kan hier ook zeker aan bijdragen.

Hoe dit precies werkt zullen we proberen uit te leggen in dit artikel. Er zit namelijk een hele psychologie achter het realiseren van meer verkopen met het inzetten van narrowcasting. We vertellen je precies waarom dit reclamemiddel zo effectief is om dit te bereiken.

Narrowcasting een gerichte boodschap

shoppenAls actieve deelnemers van de maatschappij zijn we wat ongevoelig geworden voor reclame. In alles wat we doen worden we tegenwoordig met reclame geconfronteerd.

Kijk je televisie dan zie je om de zoveel minuten een reclameblok met commercials voorbijkomen. Ook op het internet ontkom je niet dat je ogen constant aan reclame worden blootgesteld.

We zien deze beelden wel voorbijkomen maar blokken het uit omdat het toch niet direct op ons gericht is. Dit is precies de kracht van narrowcasting. Op beeldschermen in een winkel kan je een boodschap laten zien die extreem gericht is op de mensen die op dat moment in de winkel lopen. Hiermee trek je hun aandacht en genereer je dus meer verkopen.

Beeldschermen trekken extra aandacht

Een beeldscherm in een retail omgeving zal zeker de aandacht trekken. Als mensen zijn we immers getriggerd om de gehele dag op beeldschermen te kijken. Computerschermen op het werk, telefoons in de trein en televisies wanneer we thuis zijn.

We kijken constant naar schermen voor informatie en vermaak. Het is daarom ook logisch dat mensen die in een winkel lopen automatisch naar beeldschermen kijken die hier hangen. Nu dat je hier hun aandacht hebt gegrepen kan je hun een narrowcasting boodschap laten zien die zorgt voor meer verkopen.

Een reclame bijvoorbeeld dat als ze twee producten kopen de derde gratis is of het allernieuwste product dat zojuist verkrijgbaar is. Meer informatie over narrowcasting is bij ThisPlays2 te vinden, gevestigd in Schoten (Antwerpen). Bezoek daarom nu: